חיפוש באתר

מידע לקהילה בעת חירום

קהילה יקרה, מצורפות המלצות על שמירת השגרה במצב חירום מאת גבי קונפינו מטפל רגשי תושב גן יבנה.
שנדע ימים טובים יותר.

 

סבב הלחימה הנוכחי פוגש אותנו לאחר שנה מתישה של קורונה שעוד לא הסתיימה לחלוטין ולאחר סבבים קודמים של שלחימה שהותירו אותנו מותשים, עם חוויות עבר המעוררות שוב ותחושה חוזרת שאנו לא בשליטה על הדברים המשפיעים משמעותית על חיינו.

 

להלן עצות להתמודדות עם הפעלת הילדים (ואת עצמנו) בשיגרה:

בראש וראשונה, זכרו הורים, אתם דוגמה אישית, ככל שתפגינו שליטה עצמית, רגיעה, ותפנימו חלק מהטיפים או את מרביתם תעשו טוב לעצמכם ולילדיכם.

1. חשוב שתהיה לנו ולילדים שיגרה קבועה בהתאם למותר: שעת השכמה, התארגנות יומיומית טיפוח אישי, הכנת ארוחות וישיבה משותפת עד כמה שינתן לארוחות, נסו להפוך פעילויות יומיומיות לכאלו המסבות הפעלה והנאה כגון: בישול ואפיה.
הכינו ורעננו את הממ"ד מידי יום עם הילדים - הניחו להם לשים חפצים או דברים המרגיעים אותם (משחק, בובה, כדור ספוג, בלון ועוד).

2. בשגרה יש יסוד מארגן חשוב ביותר. יש להימנע מלאפשר לעצמנו ולילדים שינה ללא גבולות, ימים "מסטיק", להיגרר עם פיג'מות, להדבק למסכים ולחטוף מכל הבא ליד!

3. לשלב ביום יום פעילויות שיש בהן הרבה הפגה ושהילדים אוהבים כגון: צביעה, יצירה, פעילות גופנית, ריקוד, שעשועי למידה, משחקי כדור - פעילויות אלו ידועות ככאלו המפרישות חומרים מרגיעים במוח ומרגיעות.

4. לנסות ולשלב פעילויות כגון: יוגה, מדיטציה, מיינדפולנס, דמיון מודרך וכיו"ב לפחות אחת ליום להשריית אווירה נינוחה, הרפיית מתחים והורדת טונוס השרירים ושחרור הנשימה.

5. לקבוע ולשמור על גבולות ברורים: התנהגות בבית (לדוגמה: לא משחקים כדורגל בבית), התייחסות והישמעות למבוגר האחראי, כניסה במועד ללמידה מקוונת, לא לאפשר, ובצורה נעימה, פריצה של גבולות שהינם פתח להגברת החרדה והמתח.

6. לזהות פעילויות מהן חוששים הילדים: מקלחת לדוגמה, לסכם עם הילד שאתם מחכים לו, יש חלוק רחצה למקרה של אזעקה וכד', ילד המפחד ללכת לישון, לבדוק אתו זמן הגעה לממ"ד, התחייבות של ההורים לוודא שמתעורר וזמינותם כל העת.

7. במידה וילד לא ישן בלילה בגלל שקם לממ"ד עקב אזעקות וכיו"ב לקבוע זמנים למנוחה - עייפות יתר וחסך שינה יכולים להציף ברגשות לא חיוביים.

8. טלוויזיה וחדשות – יספיקו פעם או פעמיים ביום. יש להימנע מהפעלת טלוויזיה הדולקת כל היום, תוך שידור לופים של חדשות ותמונות חוזרות של נפילות, אזעקות וטילים.
מחקרים מראים שילדים ומבוגרים הנחשפים בעת חירום ללופים בתקשורת עלולים לפתח סימפטומים פוסטראומטיים גם אם לא חוו את האירוע בעצמם.

9. הימנעו מהתקנה והפעלה בבית של תוכנות המקפיצות ברעש כשטיל כלשהו נורה בכל המדינה. האזעקה נשמעת היטב ביישוב ולא צריך הרבה מעבר לכך. מקסימום תגדירו את יישובכם להתראה. הדבר טוב ובריא לכל הצדדים ומפחית סטרס מיותר ומזיק.

10. דברו אל ועם הילדים: איך הם מרגישים? מה היה אתמול? מה קורה היום? כולל שיח על רגשות. ומתן מענים וטיפים למצוקות רגשיות העולות תוך כדי שיח עם הילדים.

במאמר הבא אנסה לתת טיפים וכלים להתנהגות עם הילדים לפני, בעת ולאחר אזעקה. ובמאמר נוסף אתייחס לזיהוי והתמודדות עם סימני מצוקה בעת זו. אני בשבילכם לייעוץ והכוונה במייל או בנייד. שנדע ימי שקטים יותר!
גבי קונפינו - M.A - מטפל רגשי, מנחה ומרצה

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

תושבי גן יבנה היקרים, אנו נרכז כאן עבורכם הודעות חיוניות שיסייעו לכם להתמודד עם המצב הביטחוני

 

תושבים יקרים שימו לב - מהשירות הפסיכולוגי מוסרים כי בעקבות המצב במישור הנפשי - עשויות להתעורר תחושות של פחד וחרדה ותגובות גופניות והתנהגויות למתח הנפשי - אלו תגובות נורמאליות למצב לא נורמאלי.
במקרים בהם המתח הנפשי גואה ומתעוררת מצוקה נפשית שאינה פוחתת לאחר 48 שעות יש מקום לפנות ליעוץ.
אנחנו כאן למענכם!

הכנו עבורכם מספר טיפים להתמודדות עם מצבי חרדה ולחץ בקרב ילדים - לחצו כאן

 

 

להלן טלפונים חשובים:

 

בכל צורך לסיוע ניתן לפנות למוקד העירוני - 08-8573706 | *10686 ולמחלקת הרווחה - 08-6218343

 

עמותת בית חם - *9518

 

עמותת עזר מציון - 1-800-808-100

 

ער"ן - עזרה ראשונה נפשית - 1201

 

סה"ר - סיוע נפשי ברשת

 

עמותת משאבים לסיוע נפשי 24/7 עברית ושפות נוספות - 04-6900600

 

דאגה בלב (שירות ביידיש) 076-8844429

 

 

גם קופות החולים מפעילות קווי חירום לסיוע ותמיכה נפשית:

 

כללית - 03-7472010

 

מכבי - *3555

 

לאומית - *2537

 

מאוחדת - *3833

 

שלכם דרור אהרון

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות